Musiikkitunti 1/31.1.2013

Alkulämmittely:

  • Piiri
  • Naamas on kaunis – laulu
  • Syö, syö kaalia niin ei tarvii maalia X2 Naamas on kaunis niikuin nuori nauris X2…..
  • Keksitään loppuleikki

Tee aina itsellesi kysymys, miksi opetat jonkun laulun? Miten itse opin laulun?

Miksi Naamas on kaunis oli helppo oppia?

–          Riimiparit

–          Liike

Laulu toimii:

–          Lämmittelynä

–          On hauska ja innostaa

–          Yhteisöölisyys, yhdessä tekeminen

–          Kielen kehitys (riimiparit) Arvaa loppu sana/riimi?

Moni lapsi kaihtaa katsetta! Totuta lapset katsomaan silmiin!! HoxHox!

Suunniteluprosessi: lumiukkolaulut

–          2 ryhmää

–          Tee leikki, ota soittimet ja tee pieni tarina sen ympärille

–          Lumiukkojen karkuretki ja Lumiukkomarssi

–          Miten opetat?

  • Satu opetusvälineenä!
  • Tarina katkeamaton, käytetään että saadaa toistettua laulua
  • Älä koskaan kysy ” Lauletaanko vielä kerran?”
  • Ännenpaino kerrottaessa
  • Soittimien esittely? Mieti tarkkaan, yhdistä tarinaan!

Vinkkejä: Ksylofoneista voi ottaa ylimääräiset kielet pois, jotta on helpompi soittaa, lumiuukolorussa loppuasennoista ”valokuvat”

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: